Så er vi halvvejs, test-tour soon to be completed, til mig selv hæsblæsende.

Det var ikke ret let at holde et foredrag om Egholms gamle stednavne mens man gik forbi stederne på Egholm. Folk ville nemlig støve afsted i deres eget trav. De skal være meget indstillede på det før man formidler dem noget som fodgængere. Senere sang de fint, bænket i skolehaven.
Da der var en patologisk alkoholiker tilstede ved sangen med børn i "Engen", kolonien var det guld værd at jeg havde guitaren og også at jeg havde flaskerne med farver og maleplader og pensler med. Når han blev for strid gik vi hen under blodbøgen og malede. Når han var under kontrol sad vi ved bordet og sang. Han var mest barn af dem alle.

Jeg var nødt til at sige til sangkoret ved 60-året på Hvide Hus, at når de var klædt ud som frelsersøstre og skulle synge Perleporten skulle man ikke stå og swiiinge og give den som bakkepiger.Men det gjorde de heller ikke Bortset herfra gik det fint, og det var sjovt og vi klædte om på taget over restauranten på 16. sal.

De fyrre gamle Janne og jeg skal synge med på torsdag er demente og dårlige, og jeg betingede mig af Janne at de 8 sange var sammenklipsede. Ellers ville det allerede kikse dér, når de tabte de løse ark. Det har hun lovet. Er jeg egentlig ikke utrolig erfaren ?

I aftes blev der ingen sang og hornspil ved Fuldmånebadning, kun fuldmånebadning. Så malede jeg et billede på badebroen og folk drak en pilsner og så solen gå ned. Billedet var elendigt, men det var færdigt, og dét på kun 20 minutter. Ny rekord.

Imorgen går det løs med sangene i Viborg i morgen, jeg skal med den tidlige morgenbus og det er noget med "Smukt som et stjerneskud" og "Jeg ved en lærkerede", og en sang til hver gæst når de træder ind ad døren. Jeg skal sandelig ikke ligge på den lade side i den gamle kongeby, men der er vist en divan midt på dagen. Jeg må se om de taler et andet mål derovre og om der er melodi i det mål. De har en skøn svømmehal. Jeg må se om kurset for vordende forældre kunne laves der.
Endelig har jeg fået mine arbejdsopgaver til konferencen i næste uge, jeg skal stå for kaffe og kopiering. Det er jo strategiske opgaver.
The 22nd Scandinavian Conference of Linguistics
Aalborg, Denmark, June 19-22, 2006
Hans og Susanne på Center for Linguistic ligger vandret. Jeg vil prøve at overvære følgende foredrag:

Roland Bednarsch: Knowledge Transfer in Process of Writing.

Erik W. Hansen: The Discarded Sense: the Sense of History & the Mind´s "forgotten" categories.

Howard Lasnik: On Ellipsis: Is material that is phonetically absent but semantically present present or absent syntactically ?

Kim Plunkett: Mechanisms of Word Learning

Susanne Anniki Kristensen Ulrik Petersen: To mind may not be so difficult.

Anette Rosenbach: Using the present to understand the past: Priming and unidirectional language change.

Hvis der er noget det glipper kan jeg se det på film bagefter. Onsdag aften skal vi stå for den store middag. Götzsche har ordet under indledningen som jeg også vi høre. Jeg tager lidt materiale med om mit thesaurus-arbejde. Desuden har jeg visitkort med dette website så jeg kan forsøge at knytte en kontakt til folk der interesserer sig for talemelodiske ting, nu kan jeg se at bagsiden af kortet burde have været på engelsk:

-----------------------------------------------------
OTTO CARLSEN AALBORG
Telephone: (0045) 24 48 88 19
www.otxto.blogspot.com
ottocarlsen@hotmail.com
Art of talk
-The old Grecians: What was it they did ?
(Where song fits in, what song has got to do with it)
-----------------------------------------------------
how You find the word fit for Your tact
-----------------------------------------------------
Tact can be practiced. Take Your verse
-----------------------------------------------------