Orientering til Peer U. om at jeg har skrevet til Jostein Budal om at smukt sprog fordrer øvelser i såvel logik som gehør.

Hej Peer
Jeg vil lige nævne for dig, at oppe i Norge får der en mand og lytter til tonerne i sproget, og såmænd også når han går ude i skoven hvor det er andre levende væsener der færdes. Når hundene glammer i kor opdager han melodien som det kobbel synger sammen. Nå, ja, det er sådan nogle iagttagelser som er lidt mere dristige, ved han jo godt, men ved du hvad, det er nu det mest interessante jeg endnu har hørt nogen sige om dyrelyde kontra dyresprog. Hans "hovedværk" om taletoner hedder "Fem Tonar" (2003), og den har jeg nu bestilt hjem fra Statsbiblioteket i Aarhus, det eneste eksemplar af bogen hertillands, -og så har jeg sendt ham en post fra www.otxto.blogspot.com, med følgende kommentar:
Hej Jostein Budal.Nu synes jeg bare der var een ting jeg skulle
have skrevet til dig i går. Een ting jeg glemte. Det vigtigste af værdi jeg
synes jeg selv kan sige om disse ting er, at hvis det ligefrem er "smukt sprog" man søger metoder til, må man opdele sit arbejde i logik og gehør.
Otto Carlsen Aalborg, Danmark