har sang med tale at gøre? Tale-melodisk test-tour juni 2006, godt et dusin arrangementer på 23 dage, Spænd sikkerhedsbæltet !

Jeg har nu den sang som blev omtalt i posten til Peer U. Jeg skal besøge en række stævner de næste 17 dage, det er virkelig en veritabel turne, og jeg er helt glad for at jeg kan bruge dem til eksperimentet om smukt sprog, for det er vidt forskellige opgaver og helt hæsblæsende at tænke på. Jeg får i hvert fald brug for alle de sange jeg kan udenad, men godt også at jeg har den ny. Der er altså 10 steder. Fælles for dem er at jeg har guitaren med og at de foregår i juni. Hvad er der med den ny sang? Ord og melodi er født sammen her. Det vil give mig lejlighed til at spørge en lang række "praktiske kompetente" om det også har melodi hvad vi siger, om ikke bare sangen men også talen har melodi. Jeg har allerede ved det første arrangement, mødet i onsdagsklubben fået en række kommentarer, især fra Tina Nielsson. Ved Gud, jeg har en dyrebar båndoptagelse af den aften, i topkvalitet, kondensator-mikrofon, magnetbånd, hele svineriet. Det var det første arrangement Nu følger listen over alle.


31. maj: Foredrag og diskussion med læsestykker af Vilh. Grønbech: "Sprogets Musik") ved Otto Carlsen i onsdagsklubben , optaget til radio

Søndag 4. juni: Sang og taler i haven på Proprietærgården Holtet ved Storskoven

5. Juni: Sang og foredrag ved Otto Carlsen om "Egholms gamle stednavne" på grundlovsstævnet på Egholm Gl. Skole.

8. juni: Sang med børn i "Engen", kolonien

9. juni: Sang ved Henny, arrangement i aalborg

11. juni: Eftermiddag: Sammenspil med musikterapistuderende

11.juni: Aften: Sang og hornspil ved fuldmånebadning ved fjorden

13. juni. Sang i Viborg ved Leo Bundgårds arrangement med taler i settlementet, formiddag samt aften.

14.juni. Sang med guitar og valdhorn på plejehjem i Skalborg

15. juni sang som "Verdens største dværg" ved børnefødselsdag i Hasseris

19. juni, aften: Sang og spil som Skjald i Vikingspillenes kroning af Jarl af Lindholm

19-22 juni: Center for Linguistik. Medvirken ved sprogkonference. Kontakt til sprogfolk med sprogmelodisk interesse.

23. juni: Båltale og sange ved Viking-klubbens Sankt Hans Bål