2007 med endnu en speak-o-melodic Test-tour, nu mere målrettet, lille rapport til HG med forårshilsen

Den lange og omfattende speak-o-melodic test tour i 2006 blev suppleret af en mere speciel offensiv i det tidlige forår året efter. På dette tidspunkt skulle web-sitet færdiggøres og det første kursus være klar og specialet med den tale-melodiske undersøgelse søges godkendt til aflevering. Disse speak-o-melodiske aktiviteter bestod bland andet i:
1.
Stand-up talen i Kroghsstræde 3 Kantinen, der førte til otxto-filmen, 11 minutter
2.
Viking Saga-aften i "Isbjørnen" Aalborg med 34 mennesker. "Balders Død" oplæst, og vellykket lydoptagelse, 115 minutter, af oplæsning, sang, bægerklang og dans og tre taler.
3.
Sangunderholdning "fra blokvognen" på Lønstrup Camping med Maibrit Post og Otto C
4.
Egholm-kursus 21. april, afsluttende for specialets praktiske aktiviteter.

Hvad sker der ellers ?
Jeg udarbejder det mere almene i højre-marginen, der modnes til at indeholde solide links. Desuden har jeg fået nogen teoretiske "must-have" vigtige ting om de tidlige gennembrud Lord/Parry, som vil kvalificere det hele, for det viser sig at de vise mænd som opdagede Balkan-traditionens vigtighed for forståelse af den mundtlige overlevering og oral tradition selv gerådede ud i indbyrdes ueninghed når det gjaldt spørgsmålet om hvorvidt barderne, skjaldene, troubadurerne, sangerne, hvad vi nu skal kalde dem, om hvorvidt de blev bedre eller dårlige til at videregive og huske og komponere efter at de med eller mod deres vilje skulle bruge skriftsprog da deres egne sange pludselig forelå i noget der hed sangbøger. Jeg har ikke studeret det så grundigt endnu, men det ser ud til at de lavede om på det de selv lavede da de mente at sangbøgerne var mere rigtige fordi de måtte være lavet af en kommission. Det var de faktisk ikke. Men det er da en interessant problemstilling. Anne Mette på universitetsbiblioteket på Strandvej har gjort mig en stor tjeneste ved litteratur-søgning om disse ting, hvilket er heldigt for jeg er snart selv ved at være lidt for forårskulret og må se at blive færdig med at skrive og studere og i stedet "få mig noget at lave" som det hedder. Jeg vil gerne bemande en fugleobservationspost på Skagens gren hvis en sådan topstilling er ledig.