”Otto i det fri” Ny plade -lige til at gå til !

”Otto i det fri” Ny plade -lige til at gå til !
fra Otto Carlsen, Aalborg, www.otxto.dk tlf. 24488819
(maxi-CD), (4 numre, ) (11 minutter) (non-profit pris 20 kr.)
Indspillet 8. marts 2008 i Limfjords-lavlandet ”Studie Egense”, tak til producer Christian Møldrup og Maibrit Post.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det er mine fugle og mig selv der fløjter på pladen. Jeg spiller aldrig elektrisk, for jeg er fællessanger. Jeg håber man vil gå og synge dem. Jeg har elsket at fløjte siden jeg var 7 år, og min yndlingsmusik er fuglesang, især vore små sangfugle, som jeg har studeret. Læs mere på www.otxto.dk og min bog ”Smukt Sprog” 100 kr. (non-profit)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
”SOLSORTE-SANGEN” handler om at Danmark er det sted der laves flest ny sange og da solsorten er dén fugl der hele tiden synger nyt er det måske derfor at vores land er dét sted hvor denne fugl har valgt at være mest almindelig. Jeg fløjter som en solsort og det har taget mig lang tid at lære, men møder jeg solsorten (hvor den ikke har travlt med at lytte efter orm) så lytter den efter mit fløjt. Ofte parat til at stikke af,- javel-, men den lytter!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
”MÅGE-SANGEN” (” Tordenskjold på Løvendals Galej”) Mågen forekommer mig at være en respektløs fugl. Måske den respekterer sine egne helte. Nu er der imidlertid en kendt søhelt. Havet var hans element. Hvis mågerne respekterer eet menneske må det være ham. Undervurderer vi ikke selv denne mand? Han havde 9 berømte sejre. Man kan sige han var et brushoved og det er sandt at misundelige røster på hans tid sagde at han satte landets skibe i fare med sine bestandige kampe mod større skibe end han selv. Men den Store Nordiske Krig (1709-20) var måske ikke blevet vundet uden hans super-indsats. Jeg kommer til at tænke på Aleksander Den Store og på Akilleus der indtog Troja. Jeg tror at denne nordmand hertillands var så usædvanlig at vi knap forstår ham, men at vore fjender i udlandet forstod ham og jeg er enig med de historikere der mener, at hans død måske var tilrettelagt af disse fjender, selvom den tog form af en simpel duel. Tordenskjold blev kun 29 år. Han ordnede med sin indsats den nordiske nation for eftertiden, for den svenske fjende kunne slet ikke blive bitre på en sådan mand. Tordenskjold var født i Norge, af danskfødt mor, dengang da Norge og Danmark var eet. Hver by har nu en Tordenskjoldsgade. På Tordenskjolds tid var vores flåde på over 5000 kanoner, en af Europas fineste, den kunne måle sig med Peter den Stores, ja med englændernes, -og den kunne slå den svenske superkonge Karl den Tolvte. Men den havde også Tordenskjold og han lod sig ikke gå på af hættemågernes skrig. De forstummede da han kom. Og da de påny fik mæle var krigen vundet. (og Tordenskjold snarligt død.)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
”LÆRKESANGEN” synger Maibrit Post med på. Hun har Danmarks bedste stemme. Mundharpen spilles dristigt af mig selv som Bob Dylan. Lærkerne triller løs, og jeg fløjter med.
”KÆRE LILLE SOL” (ekstra-nummeret) skrev jeg i Aalborg Friluftsbad forår 2007. Dér bader vi året rundt. Nogen af os. Solen er vor ven. Nogen gange tænker jeg at ”Kære lille sol, sådan som du har skinnet løs i dag, kan jeg sør’me godt forstå at du gik ned.”
-Venlig hilsen Otto , tlf. 24488819 www.otxto.dk